Seiteninhalt
Biografie
seit 01/2020 | Leitende Kuratorin Digital Humanities JBAE, Asien-Orient-Institut, Universität Zürich |
2019 – 2020 | SNF Doc.Mobility-Stipendium, Ritsumeikan University und Kyoto University, Kyoto, Japan |
seit 01/2018 | Assistentin Database JBAE, Asien-Orient-Institut, Universität Zürich |
seit 09/2017 | Doktorandin, Doktoratsprogramm "Asien und Europa", Universität Zürich |
2011 – 2015 | Master of Arts in Japanischer Philologie und Kunstgeschichte Ostasiens, Universität Zürich |
2012 – 2013 | Monbukagakusho-Stipendium für Studierende der Japanologie, Doshisha University, Kyoto (Japan) |
2007 – 2011 | Bachelor of Arts in Japanologie und Kunstgeschichte Ostasiens, Universität Zürich |
2009 – 2010 | Intensives Japanisch-Sprachprogramm, Meiji University, Tokyo (Japan) |
Dissertationsprojekt
Working Title
“The Persuasiveness of Myth – National Identity and Mass Media in Meiji Japan”
Publikation
Schmid, Sarah Rebecca. ‘Rotting Bodies – Sex, Gender, and Horror in Tōkaidō Yotsuya Kaidan’, The Polish Journal of Aesthetics 55, no. 4 (2019): 9–26. DOI:10.19205/55.19.1
Tagungen und Vorträge
3rd EAJS Confrerence in Japan, Tsukuba University, Japan, “The Brightest Star in the Sky – Saigō Takamori and Meiji Mythology” (14. September 2019).
ICAS 11, Leiden, Niederlande, “Conquering Korea – Meiji Period Japan Through the Myth of Jingū Kōgō” (19. Juli 2019)
IAJS Thematic Conference “The West in Japanese Imagination / Japan in Western Imagination: 150 Years to the Meiji Restoration”, Tel Aviv University, Israel, “Conquering Korea – The Myth of Jingū Kōgō in Mass Media” (19. Dezember 2018)
17. Deutschsprachiger Japanologentag, Freie Universität Berlin, Deutschland, Poster-Session der Masterarbeit “Negotiating Femininity – A Case Study of Kabuki Prints from the Play Tōkaidō Yotsuya Kaidan” (29.–31. August 2018)
7. Forum Ostasiatische Kunstgeschichte, Wien, Österreich, “Jingū Kōgō is Fishing a Cat – Meiji Period Japan Through the Eyes of Myth” (1. Juni 2018)